Yoga Redskapen matta och block
Välkommen till

Yoga & Träna Hemma!

Under våren publicerar vi Yoganovisens Veckoklasser helt kostnadsfritt. Du hittar även delar ut Yoganovisens Premium sortiment med Yoga- och Rörlighetsträning. 
Varför inte utmana varandra inom familjen i RörlighetsUtmaningen?! 😊

Nya Yogaklasser varje vecka!

Vad behöver man?

Lite olika redskap som kan vara bra att ha till hands.
Har du inte tex bälte och block, fungerar det lika bra
med någon annan typ av bälte och klossar/böcker. ☀️

Yogamatta

Det centrala i vår hemmaträning är ett mjukt och skönt underlag som vi kan sitta och stå på utan att halka. Det finns mängder av mattor att köpa både i butik och på nätet. 
Vanliga tjocklekar på Yogamattan är 4 mm och 6-7 mm.
Tumregel: tjockare matta kan vara bra om du behöver extra dämpning medan en tunnare matta ger ofta bättre fäste och känsla.

Kudde och filt

I början av Yogapassen vill du ha något mjukt att sitta på som också gör det lättare att hålla en rak rygg. En lite tjockare, fast kudde fungerar utmärkt.
Filten är skön att svepa över sig på slutet vid vår Savasana, återhämtning. 
Kudde och filt är också utmärkta hjälpmedel till vissa positioner för att höja upp och avlasta kroppsdelar.

Yogabälte

Ett Yogabälte hjälper oss att förlänga och förstärka Yogapositioner. Skönt utsträckande och vi får hjälp med att hålla en korrekt hållning.

Yogablock

Utmärkta hjälpmedel för att nå ner till marken och hålla balansen. De hjälper oss att avlasta och hålla upp kroppsdelar.

12 Yogaövningar med Marin

Sittande Yogaövningar från Yoga Senior

Yogisar tycker till

RörlighetsUtmaningen

Gör Dagens Utmaning själv eller tillsammans med din familj.
Klarar du balansen eller positionen? 

Det finns 30 olika utmaningar som publiceras slumpmässigt varje dag. 
Lycka til!

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

Pssst! Vårt bästa Träna Hemma erbjudandedu får 100:- rabatt med koden HEMMA